مملكة الجمال
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مملكة الجمال

ملتقى عشاق الجمال من شباب الوطن العربي الملــ فاتن ــكة

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
saied
متميز
متميز

المساهمات : 41

مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه Empty
مُساهمةموضوع: مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 09, 2007 6:11 pm

يتردد بقوة داخل الوسط الفني حاليا أن منصور الجمال عم زوجة جمال مبارك والذي تزوج مؤخرا من الفنانة ليلى علوي قدم لها مهرا قدره خمسة ملايين جنيه ..وبحسب ما يتردد فإن منصور الجمال قدم المهر عبارة عن يخت تبلغ قيمته خمسة ملايين جنيه
http://saied2007.ahlamontada.com/
omranhawas
فاعل
فاعل
omranhawas

المساهمات : 2

مُساهمةموضوع: يابلاش   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالثلاثاء أكتوبر 09, 2007 8:19 pm

ايوه والله يابلاش وبعدين مش كتيير دى ليلى علوى وما ادراك ماليلى علوى اكيد الوطن العربى كله يعرفها جمال وجسم رائع وخفه دم ياله واحنا اللى مش لاقيين ناكل هههههه Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
zinman
متميز
متميز
zinman

المساهمات : 80

مُساهمةموضوع: لو كان ده مهر ليلى علوي ... ايه حيبقى بقى مهر المشرفة بتاعتن   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالخميس أكتوبر 11, 2007 4:11 am

بسم الله الرحمن الرحيم و الصلاة و السلام على سيدنا محمد عبد الله و رسوله صلى الله عليه وسلم تسليما
سلام لاعضاء المنتدى الحلوين
شكرا الك اخ سعيد على المعلومة الحلوة ده اللي حتنكد كثير صبايا و حتعقد كثير شباب ... يلا ربنا يعين الجميع

بس انا عايز اطرح سؤال هنا
بجد
لو كان مهر ليلى علوي يخت ... انا بسال نفسي ايه حيبقى مهر المشرفة بتاعتنا القمر فاتن ... بظن انا انه حيبقى مكوك فضاء ان شاء الله ... و الا ايه رايكم يا شباب المنتدى ... هو اكيد مكوك فضاء
تمنياتي بالسعادة للكل
http://www.zin.fr.ma
fedi
نشط جيد
نشط جيد
fedi

المساهمات : 22

مُساهمةموضوع: قيمة المرأة لا تقاس بغلاء مهرها   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 12, 2007 2:44 pm

zinman كتب:
بسم الله الرحمن الرحيم و الصلاة و السلام على سيدنا محمد عبد الله و رسوله صلى الله عليه وسلم تسليما
سلام لاعضاء المنتدى الحلوين
شكرا الك اخ سعيد على المعلومة الحلوة ده اللي حتنكد كثير صبايا و حتعقد كثير شباب ... يلا ربنا يعين الجميع

بس انا عايز اطرح سؤال هنا
بجد
لو كان مهر ليلى علوي يخت ... انا بسال نفسي ايه حيبقى مهر المشرفة بتاعتنا القمر فاتن ... بظن انا انه حيبقى مكوك فضاء ان شاء الله ... و الا ايه رايكم يا شباب المنتدى ... هو اكيد مكوك فضاء
تمنياتي بالسعادة للكل
أخي zinman لو كانت قيمة المرأة تقاس بغلاء مهرها ، فاني اشاطرك الرأي على ان مهر المشرفة على المنتدى فاتن سيكون أرفع بكثيرمن اليخت ولو أني اعتقد جازما أنها لا تهتم بهذا الجانب لأنها تدرك أن قيمتها كامرأة لا تقدر بثمن ، وموضوع اليخت أوحى لي بطرح موضوع المهر للنقاش الجاد في منتدانا في عالم المرأة للحديث عن طبيعته وأسباب تشريعه فمارأيك لو بادرت بطرحه.
zinman
متميز
متميز
zinman

مُساهمةموضوع: رد: مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالجمعة أكتوبر 12, 2007 7:17 pm

شكرا الك اخي فادي بس و الله العظيم يا فاتن انا كنت اقصد ده اللي قاله فادي ان قيمتك كامراة متتقدرش بثمن ... بس لو سمحت اخي فادي اشارة بسيطة بس ... و اللا اقولك بلاش يا اخ فادي انا حبعث لك الاشارة البسيطة ده على الخاص بتاعك وانت ابقى رد بطريقتك ... وان شاء الله نتكلم في المهور ...
mamlaka
Admin
mamlaka

المساهمات : 23

مُساهمةموضوع: ينصر دينك يا فادي   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالسبت أكتوبر 13, 2007 11:19 am

و الله انت ردك كثير حلو،هو يعني فاتن تستاهل راجل بجد يكون هو احسن من ميت مهر،بل انا افضل ان فارس احلامي يكون هو مهري و بس.
https://mamlaka.ahlamontada.com
fedi
نشط جيد
نشط جيد
fedi

المساهمات : 22

مُساهمةموضوع: رد: مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالسبت أكتوبر 13, 2007 1:20 pm

zinman كتب:
شكرا الك اخي فادي بس و الله العظيم يا فاتن انا كنت اقصد ده اللي قاله فادي ان قيمتك كامراة متتقدرش بثمن ... بس لو سمحت اخي فادي اشارة بسيطة بس ... و اللا اقولك بلاش يا اخ فادي انا حبعث لك الاشارة البسيطة ده على الخاص بتاعك وانت ابقى رد بطريقتك ... وان شاء الله نتكلم في المهور ...
أخي zinman أنا قصدت المعنى الذي أوردته في اشارتك التي وردت على الخاص بتاعي واقترحت عليك ان تطرح موضوع المهر للنقاش الجاد لنفهم طبيعته من كونه ثمن للمرأة أو حق لها وان كان لزومه في عقد الزواج رفع من مكانتها أو أهانها ثم هل ان قيمته سواء كان ثمنا أو حقا ارتفاعا او انخفاضا تعكس حقيقة قيمة المرأة وما هي الحكمة الالاهية من تشريعه ، و أعتقد انه موضوع حلو للنقاش والحوار، لكن لاحظ صديقي zinman انه مهما كانت طبيعة المهر ثمنا كان او حقا فلا بد ان تكون له قيمة ، وفي كل الاحوال فاني على قناعة ان قيمة المرأة أرفع من أن تقاس بقيمة مهرها ، واني أشاطرك الرأي على ان المهر حق للمرأة وليس ثمنا لها و اشارتك التي وردت على الخاص بتاعي والتي أنشرها مع ردي هذا لتعم الفائدة هي بداية طرح للموضوع مع الملاحظ أني طرحت الموضوع للنقاش في عالم المرأة ولك ابداء الرأي
نص الاشارة : من zinman إلى fedi, اليوم في 1:23 am
طب الاشارة البسيطة هي انك قلت ان قيمتها متتقدرش بثمن ... انا كنت عايز اقول ان التعبير هنا مودقيق يعني المهر مو ثمن للمراة لاننا لما بنتكلم بالاثمان و القيم بنبقى في تجارة مادية .... بس المهر انا بشوفه حق المراة مو ثمن لها ... و عشان كده انا محبيتش اظهر الراي ده عشان خايف لتكون وقعتك مهببة لو فهمت فاتن الفهم ده عشان حيبقى اني اقول مكوك فضاء بمفهوم حق الحياة معك يا قمر وحقك انت ... حيكون ده اسلم من اني اقول مثلا مكوك الفضاء ثمن الحياة معك و ثمنك يا عسل .... شفت انا اقصد ايه .............. هههههههه يلا و لا تزعل نفسك يا اخ فادي انا بجد اردت ارسلك الفهم اللي اقصده بس باسلوب انا بمزح بيه ... اوعة تفتكر حاجة غير المزاح اتفقنا كل سنة و انت بخير و عيدك مبارك سعيد اخوك عادل من المغرب
zinman
متميز
متميز
zinman

مُساهمةموضوع: رد: مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه   مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه I_icon_minitimeالسبت أكتوبر 13, 2007 6:34 pm

طيب اخي فادي انا زعلان منك ليه اظهرت الرسصالة الخاصة للاعضاء الحلوين كان ممكن تصيغ الموضوع باسلوبك طب انا زعلان منك ربنا يوقعك وقعة سودة مع فاتن يارب ............... هههههههه ... بهزر معك مفيش خصوصيات في المنتدى ده ... و لو وقعت وقعة سودة مع فاتن كن متاكد ان كل اعضاء المنتدى حيحسدوك لن فاتن مفيش وقعات سودة ممكن تكون معاها كل الوقعات ان شاء اللله زي العسل .... المهم يا فادي انا رايي في المواضيع ده ان ربنا قال ايه .... هو قال حق للمراة يبقى حق للمراة ده اولى الاولويات ... بعدين تيجي الحكمة ... سواء انكشفت لنا الحكمة او منكشفتش يبقى حكمة الحكم هي ما اراده الله .... ده فكرتي اللي انا بؤمن بيها مو في قضية المهر بس لا فكول الامور التعبدية ... طيب انا حدخل لموضوعك و حشوف وجهة النظر فيه ايه و لو كان في تعليق يزيد في تعميم الفائدة حعلق لو مفيش انت مشكور مسبقا على مجهودك يا اخ فادي

مهر ليلى علوى خمسة ملايين جنيه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-